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Unsere Produkte entstehen aus der Leidenschaft für schönes Design, erholsamen Schlaf und solide Handwerkskunst - mitten im Herzen Europas. Ecolignum fertigt qualitative Schlafzimmermöbel und Familienbetten für dich, deine Familie und dein Zuhause.

Versand

Terms of shipment

Ecolignum provides you with durable and long-lasting products of the highest material and manufacturing quality. Our employees carefully inspect the products for external damage before they leave our dispatch department. We hand over the packages to our logistics partner in perfect condition. Please check the packaging or the item for any damage upon receipt. If the packages show visible damage or tears, you should indicate this on the delivery note or shipping computer when you countersign. If you have any reason to complain or are not satisfied, please contact us. Delivery within Germany is free of charge on working days between 8:00 and 16:00 o'clock, and is made to the first door. Our shipping partner GEL also offers 2-MAN HANDLING for an additional fee (€59.90) within Germany. With this service, the packages will be carried into the apartment / flat or house. Shipping in Europe is only on the mainland. We can ship to European and German islands at an additional cost.

SHIPPING COSTS (INTERNATIONAL)

Austria,  Denmark,  Netherlands,  Belgium,  France,  Luxembourg

59,90 €

Sweden,  Italy,  Spain,  Hungary,  Slovenia, Czech Republic

89,90 €

Switzerland*,  Norway*,  Liechtenstein*, Serbia*,  Portugal

199,90 €

*Shipping to Switzerland, Norway and other third countries is DAP (duty unpaid final destination / only mainland).

  • Wo finde ich die Aufbauanleitung für meinen bestellten Artikel?
    Alle unsere Aufbau- bzw. Montageanleitungen findest du auf unserer Website unter dem Bereich DOWNLOADS.
  • Kann ich bei meiner Bestellung einen Wunschtermin angeben?
    Grundsätzlich gelten bei unseren Lieferungen, die Lieferzeiten, die auf der Produktdetailseite unter dem Register LIEFERZEIT angegeben sind. Solltest du einen Wunschtermin haben, kannst du diesen beim Bestellprozess im Warenkorb unter dem Feld "NOTIZ HINZUFÜGEN" eingeben und wir versuchen die Terminlieferung zu ermöglichen.
  • Wie retourniere ich meine Bestellung?
    Wir legen unseren Sendungen bewusst keinen Rücksendeschein bei, da es sich um hochwertige und sensible Ware handelt. Solltest du Grund zu Beanstandungen haben oder ein Produkt zurücksenden wollen, nimm bitte KONTAKT mit uns auf, damit wir dir eine wirtschaftliche und ökologische Rücksendemöglichkeit anbieten können.
  • Was muss ich tun, wenn meine Lieferung beschädigt wurde?
    Die Sendung bzw. die Pakete übergeben wir in einem einwandfreien Zustand an den Paketdienst bzw. an die Spedition. Bitte prüfe bei Eingang deiner Lieferung die Verpackung bzw. den Artikel auf mögliche Beschädigungen. Falls die Lieferung beschädigt ist oder Brüche aufweist, solltest du diese auf dem Versandschein bzw. Versandcomputer, den du gegenzeichnen musst, notieren. Solltest du einen Grund zu Beanstandungen haben und nicht zufrieden sein, nimm bitte KONTAKT mit uns auf.
  • Wie pflege ich meine Holzmöbel richtig?
    Damit ihr ganz lange etwas von euren Massivholzmöbeln habt, benötigen diese eine natürliche Pflege. Wir haben euch die vier wichtigsten Tipps zusammengetragen, wie ihr eure Holzmöbel am besten pflegt: Massivholz keiner extrem hohen oder geringen Luftfeuchtigkeit aussetzen. Da sich Massivholz nicht elektrostatisch auflädt, werden umherschwirrende Pollen und Staub von dem natürlichen Werkstoff kaum angezogen. Mit Massivholzmöbeln fühlen sich Allergiker somit spürbar wohler. Das Pollen-Staub-Gemisch sammelt sich derweil vor allem am Boden und kann dort unkompliziert mit dem Staubsauger entfernt werden. Schmutz auf der Oberfläche, mit einem trockenem Vliesstofftuch entfernen. Bei Bedarf könnt ihr eure Holzmöbel mit Wachs oder Öl (z.B. Oliven- oder Leinöl) einreiben bzw. auffrischen.
  • Wie nachhaltig werden eure Artikel produziert?
    Wer sich mit Holz befasst, dem ist der Begriff Nachhaltigkeit vertraut. Bei der Produktion nutzen unsere Produzenten und Partner ausschließlich umweltfreundliche und naturnahe Roh- und Hilfsstoffe. Es ist ein enormer Unterschied, ob ein Produkt 10 oder nur 2 Jahre hält - für den Gebrauchswert, finanziell und nicht zuletzt für die Umwelt. Ein Produkt mit einer fünfmal höheren Lebensdauer verursacht eine markant geringere Umweltbelastung - von der Rohstoffgewinnung über Transport und Verpackung bis hin zur Entsorgung - als ein Produkt, das nur wenige Jahre hält und laufend ausgewechselt werden muss. Gleichzeitig ist es ökonomisch vernünftig, Produkte zu wählen, die viele Jahre lang halten, statt wegzuwerfen und neu zu kaufen. Der höhere Anschaffungspreis für ein Qualitätsprodukt macht sich oft schon nach wenigen Jahren bezahlt, da keine Kosten für ständige Neuanschaffungen anfallen. Und nicht zuletzt bringt es Freude und Zufriedenheit, wenn ein Produkt Jahre lang ansprechend und funktionell bleibt und vielleicht sogar an die nächste Generation weitervererbt werden kann. Das ist Nachhaltigkeit in einem anderen Sinn. Es geht im Grunde darum, sich von der Mentalität "Gebrauchen und Wegwerfen" zu befreien und stattdessen bei der Wahl seiner Produkte den Gedanken "Gebrauchen und Bewahren" zu beherzigen. Das ist schlicht vernünftig - im Hinblick auf Umwelt, Geldbeutel und Gebrauchswert.
  • Wo werden eure Artikel produziert?
    100% unserer Produkte, Roh- und Hilfsstoffe kommen aus Europa. Als Pionier für natürliches Einrichten legen wir größten Wert darauf, dass unsere Kollektionen unter fairen und ökologischen Bedingungen hergestellt werden. Wir achten auf regionale Einkaufsstrukturen und penibel darauf, dass unsere Partner und Produzenten die Werte unseres Unternehmens im Ansatz mittragen und nicht global verteilt sind.

Fragen und Antworten

FAQ

Blogger and Influencer

Do you have an exciting project or are you an established influencer on Facebook, Instagram, YouTube, TikTok or Pinterest? Then we would be very happy to work with you! Our brand is always looking for interesting accounts on social media that can become our long-term brand ambassadors. Send us a short email to the address below with some information about your project or your presence on Instagram, Facebook or YouTube. We look forward to hearing from you!

Contact person:

Annika Dierkes

Marketing

Wood samples

We understand. Sometimes you have to see and touch the materials and experience their natural character to discover whether the furniture belongs in your home. Please send us a message if you are still unsure about your choice of wood and would like to receive wood samples. Simply order your favourites in our free sample box, and experience the colour, material and feel for yourself to identify the right type of wood for your individual decorating style.

Stapelboxen CUBO
Holzmuster

Business customers and hotel industry

Do you know that feeling too? You're checking into a family hotel and the first thing you have to do when you get to your room is to push the beds together so the children don't fall out during the night. Whether summer sun or winter magic – holidays are the perfect time for experiences with the family! That’s why families expect the highest level of comfort from the hotel’s facilities, including childcare, the indoor and outdoor swimming pool, healthy food and, above all, a relaxing night's sleep.

 

We plan and design natural furnishings from the reception to the guest room – for hotels, guesthouses and holiday flats. For each of our clients, our team develops a unique property concept for a strong profile and positive "corporate identity". Good interior furnishing calls for more than just carpets and furniture. For the best profile, the personality of the owners, the location and appearance of the property, as well as a high-quality interior design, must all be combined to create a harmonious whole.

 
Contact person:
Sergius Heinze

B2B

Forms of payment

You can pay securely and free of charge in Ecolignum's online shop. Your personal data is encrypted before it is transmitted and cannot be accessed or read by outsiders. Your orders and personal data (e.g. name, address and credit card details) are protected by our partner through modern security systems. We use the Secure Socket Layer (SSL) to transfer this data. This is a security standard that is supported by all internet and mobile browsers.

Credit card

 

We accept MasterCard, Visa and American Express. Credit card data are not stored by Ecolignum as a matter of principle, nor by our external payment partner. In addition to the card number, date of expiry and credit card company, we also need your credit card’s security code. The security code is a three- or four-digit number displayed on the back of your credit card that ensures payment security on the internet. We will charge your credit card for the full invoice amount immediately after the purchase is completed or the order is placed.


PayPal

 

If you select PayPal in the ordering process, you will be forwarded to PayPal through the platform of our payment service provider. Here you will be asked to log in by filling out the user data. If the authentication is successful, you will be shown the amount to be paid and asked to authorise the payment. Once this has been confirmed, you will be directed back to the Ecolignum website, and the result recorded.


PayPal instalment


Installment payments via PayPal are a product for consumers and are offered to them as an additional payment source as part of the payment process via PayPal. PayPal takes on the role of the lender. Accordingly, the decision on the level of interest rate, the approval of an installment payment and other conditions rests with PayPal.


Klarna


The principle is simple: you have 14 days from the invoice date to pay your invoice. This payment method is of particular interest for our motoric segment. It is also possible to choose a flexible payment plan and pay for your purchase in up to 24 monthly instalments using Klarna’s payment service. Each instalment will be due at the end of every month after Klarna has sent the monthly invoice.


Bank transfer


When you choose to order via prepayment, you will receive an e-mail after completing the order with our bank details. In this email, you will also find the reason for payment (your order number), which you should give as a reference on your bank transfer. As soon as the amount appears in our account, we will start producing / packaging your purchase.

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If you have any questions about our products, shipping, returns, payment or the status of your order, we look forward to your call or message via the contact form. Our customer care team will be happy to help you with any questions you may have. You can reach us from Monday to Thursday from 9:00 to 16:00 o'clock. On Friday we are available from 9:00 to 13:00 o'clock. We look forward to hear from you.

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